eşya depolamaevden eve nakliyat

Zdrowe odżywianie wspólnie z partnerem

romantic-dinner

Natura zrobiła małego psikusa. Dieta mężczyzny jest o wiele mniej staranniej dobierana, price mogą jeść więcej niż kobiety i szybciej niż kobiety gubią zbędne kilogramy. A kobiety, doctor wiecznie wdrażają dietetyczne odżywianie, site zjadają mniejsze porcje niż mężczyźni i wolniej gubią nadwagę. Czy w takim układzie istnieje szansa na wspólne odżywianie się, nieszkodzące jednej i drugiej stronie?

Podział ról i dostosowanie do niego sposobu żywienia

Natura programowanie zaczęła już na początku naszego istnienia. I tak kobiety, zostały stworzone do rodzenia dzieci i dbania o rodzinne ognisko. Dlatego w ich diecie dominują białka, witaminy, minerały i antyoksydanty. To kobieta bardziej zwraca uwagę na podawane i konsumowane posiłki. To właśnie kobieta wie wszystko o zdrowym odżywianiu.

Mężczyźni przede wszystkim musieli i muszą być silni. Właściwe odżywianie dla mężczyzny znaczyło dostarczenie dużej ilości białek do zbudowania masy mięśniowej i potężnej dawki węglowodanów do zapewnienia energii. Mimo iż styl życia zmienił się wraz z ewolucją, dla faceta ciągle zjeść dobrze oznacza to samo co zjeść dużo. Geny myśliwych przetrwały do dziś.

Gospodarka hormonalna i jej wpływ na tycie u obu płci

Najważniejszym hormonem kobiety, mającym wpływ na ilość tkanki tłuszczowej jest estrogen. Poziom estrogenów zmienia się wraz z etapami życia kobiety. Do znacznego wzrostu dochodzi w okresie dojrzewania, ciąży i karmienia piersią. Odpowiadają z płodność kobiety a co za tym idzie za gromadzenie się tkanki tłuszczowej w takich miejscach jak piersi, biodra, brzuch i uda. Gwałtowne zmiany hormonalne jakie zachodzą podczas menopauzy, również mają swoje odzwierciedlenie w tyciu. W tym okresie ważne jest aby zachować odpowiedni poziom estrogenów.

Przeczytaj także: Które tabletki wspomagające odchudzanie wybrać? ThermaCuts numerem 1 w rankingach!

U mężczyzn strażnikiem masy jest testosteron. Mimo iż w życiu mężczyzny nie istnieją tak gwałtowne zawirowania hormonalne jak u kobiet, są okresy kiedy i on powinien zwrócić uwagę na właściwe odżywianie się. W okresie dojrzewania i wzrostu zasady zdrowego odżywiania powinny być znane również i panom. W tym czasie dieta powinna być nie tylko zróżnicowana ale i bogata w niezbędne składniki odżywcze. Brak aktywności fizycznej ? szczególnie u panów po czterdziestce ? skutkuje ?brzuszkiem?. Otyłość brzuszna u panów jest o wiele groźniejsza niż u kobiet.

Bilans energetyczny kobiet i mężczyzn

Kobiety od wczesnych lat dzieciństwa wolniej trawią od mężczyzn o 5-10%. Dodatkowo w okresie stosowania diet same zwalniają jeszcze ten proces. Restrykcyjne diety włączają organizm kobiety w tryb magazynowania i spowalniają metabolizm. A to skutkuje szybkim przytyciem. Menu zdrowego odżywiania, powinno dostarczyć kobiecie 1800-2600 kcal dziennie. W zależności od aktywności fizycznej.

Mężczyźni mają bardziej rozbudowaną masę mięśniową niż kobiety. Dzięki temu mają szybszy metabolizm. Wolniej niż kobiety tyją, ponieważ szybciej spalają kalorie i zamieniają tłuszcz w energię. Przechodząc na dietę, mężczyzna szybciej traci zbędne kilogramy niż kobieta. Również na siłowni osiąga szybciej pożądane efekty. Menu zdrowego odżywiania, powinno zaopatrzyć mężczyznę w 2500-3400 kcal dziennie. Oczywiście powinno być to dostosowane do aktywności fizycznej.

Błędy w odżywianiu popełniane przez obie strony

Kobiety stres i zły nastrój poprawiają sobie zajadaniem, podjadaniem. Częstym pocieszycielem są słodycze. Mają też tendencje do niespożywania śniadań bądź późnym jego spożywaniem. Często jest też tak, że cały dzień jedzą bardzo mało lub wcale a wieczorami uczucie głodu jest tak silne, że prowadzi do nadmiernego objadania.

Przeczytaj także: Jak przyspieszyć metabolizm organizmu?

Mężczyźni spożywają o wiele więcej alkoholu niż kobiety. Uwielbiają tłuste potrawy i mają tendencję do nadmiernego objadania się. Jedzą nieregularnie i zawsze do syta. A w uczuciach głodu często sięgają po fast-foody .

Prosty przepis na żywienie w duecie

Zasady zdrowego odżywiania dla obu stron są identyczne. Należy spożywać 5 posiłków dziennie w regularnych odstępach czasu. Posiłki panów powinny być jednak delikatnie większe i bardziej bogate w białko. Węglowodany, chude mięso, zdrowe tłuszcze ? to wspólny mianownik dla diety partnerów. Dieta mężczyzny powinna zawierać więcej cynku, kobiety ? wapnia i żelaza. Dla obojga wskazana jest duża ilość warzyw i owoców.

Menu wcale nie musi być nudne. Idealny związek to ten budowany na kompromisach. Tak też jest z budowaniem wspólnego odżywiania. Wspólnie z partnerem powinniśmy ustalić co oboje lubimy a czego nie. Najprostszym sposobem aby wypracować jedność, jest wspólne robienie listy zakupów i układanie jadłospisu. Jeżeli to możliwe, to zakupy też powinniśmy robić razem jak najczęściej. Wspólne eksperymenty w kuchni i nowe potrawy również pomogą nam układaniu menu zdrowego odżywiania.

Pamiętajmy: jeżeli partner nie toleruje jakiegoś dania, surówki czy składnika potrawy, nie zmuszajmy go do zjedzenia. Jeżeli jedno z nas woli zupę zabielaną, dla drugiej osoby odlejmy porcję bez śmietany. Jeżeli mamy ochotę na surówkę z kapusty a partner na marchew ? zróbmy dwie opcje. Wspólne posiłki łączą. A wspólne gotowanie jest przyjemne i buduje więź między partnerami.

2 Komentarze
  1. mój gust kulinarny tak różni się do gustu mojego męża, że nie wyobrażam sobie abyśmy obydwoje mogli jeść razem. oczywiście nie dotyczy to takich standardowych potraw jak rosół czy schabowy, ale mąż woli swoje udziwnienia i ja nie wchodzę mu w drogę.

  2. u nas z kolei męża nie ma przez cały tydzień, jemy zazwyczaj razem dopiero w weekendy, trudno więc o zastosowanie wspólnej diety

Pozostaw odpowiedź

ZAPRZYJAŹNIONE SERWISY:

logo pillsrank logo suplementy onlineintymnosclogo spirulinasjsj13