eşya depolamaevden eve nakliyat

Spacer po zdrowie

spacWiosna to najpiękniejsza pora roku. Wszystko budzi się do życia, zaczynając od przyrody kończąc na nas samych. W człowieka wstępuje nowa energia. Rodzi się chęć likwidowania skutków długich zimowych wieczorów przed telewizorem.

Gdy wreszcie kończy się zimno, zmieniamy ubrania na lekkie i zwiewne, często dopiero teraz zauważamy że po zimie nasze ciało zaokrągliło się w kilku miejscach. Zanim sięgniemy po drastyczne diety i ciężki trening przygotujmy nasz organizm do tych zmian i wprowadźmy do rozkładu dnia szybki spacer. Marsz jest idealnym ćwiczeniem aerobowym, które może wykonywać każdy.

Niezależnie od wieku, stopnia zaawansowania w ćwiczeniach czy otyłości szybki spacer jest zalecany dla każdego. Do maszerowania nie potrzebujemy specjalnego sprzętu czy też idealnego miejsca. Wystarczą wygodne buty i w drogę!

Jak rozpocząć szybki spacer

Do każdej zmiany, organizm musi się przystosować. Gdy prowadzimy siedzący tryb życia, mało w nim ruchu, to nawet intensywne maszerowanie będzie dla nas wielkim wysiłkiem. Wiosenne spacerowanie zacznijmy mało intensywnie od przechadzek półgodzinnych w umiarkowanym tempie. Po tygodniu zacznijmy wprowadzać zmiany, aby nasz spacer zaczynał być treningiem. Najpierw wydłużamy czas do ok. godziny równocześnie z przyspieszeniem tempa marszu.

Przeczytaj także: Uraz stawu kolanowego – jak zapobiegać i leczyć?

Szybki spacer wpływa nie tylko na nasze zdrowie ale i poprawia kondycję i wytrzymałość organizmu. Gdy już przestaną łapać nas kolki czy zadyszki, aby zwiększyć intensywność pracy organizmu, trasę z gładkiej spacerowej zamieniamy w trudniejsze tereny. Szukamy miejsc gdzie teren wznosi się i opada.

bóle stawów

Gdy godzinny szybki marsz po pagórkach nie będzie już trudnością możemy wprowadzić zmiany w sposobie maszerowania modyfikując jego tempo. Wydaje się to łatwe ale wcale proste nie jest. Najpierw wolno spacerujemy, przechodzimy do szybkiego marszu, kolejno stosujemy krótki bieg ( ok. minuty) i wracamy do wolnego spaceru.

Przeczytaj także: Dokuczliwe bóle stawów – przyczyny i sposoby ich uniknięcia

Przygotowując się do spacerowania należy pamiętać aby wcześniej wypić ok. pół litra wody i mieć jej zapas przy sobie. Maszerując, plecy powinny być wyprostowane, brzuch wciągnięty a głowa uniesiona. Ręce także powinny intensywnie pracować. Wybierając tereny leśne na nasze treningi, możemy robić sobie przerwy na rozluźnianie i rozciąganie mięśni. Kilka przysiadów czy skłonów to doskonałe urozmaicenie szybkiego marszu.

Bieganie czy szybki marsz?

Zdecydowanie szybki marsz jest odpowiednią formą polepszania kondycji. Jeżeli cierpimy na nadwagę bądź mamy problemy ze stawami, biegi nie są wskazane. Bieganie obciąża stawy, kolana i kręgosłup. Maszerowanie dotlenia organizm, przyspiesza metabolizm i poprawia funkcjonowanie wielu narządów np. serca czy płuc. Zmusza także nasze mięśnie do wykonywania większej pracy nie obciążając ich jak intensywny jogging czy bieg.

Szybki marsz a odchudzanie

Maszerowanie zdecydowanie ma wpływ na wyniki odchudzania. Pobudza mięśnie do pracy i przyspiesza metabolizm. Mięśnie potrzebują o wiele więcej energii więc skorzystają z zapasów najłatwiej dostępnych czyli z tkanki tłuszczowej. Nakręcony metabolizm pomoże zredukować nadmiar spożytych kalorii. W czasie godzinnego spaceru osoba ważąca 60kg spala 283 kcal. A osoba ważąca 80kg aż 378 kcal!

Szybki spacer do dobry początek do poprawy zdrowia i kondycji. Połączony z odpowiednim żywieniem daje długotrwałe efekty. Rzeźbi sylwetkę i wyszczupla. Dotlenia ciało a dotlenione komórki to mniej zmarszczek. Nie jest to wymagająca forma sportu. Wystarczą wygodne buty i dres. Ruch to zdrowie! Więc warto spacerować, bardziej lub mniej intensywnie.

4 Komentarze
  1. Szybki marsz zamiast biegania jest lepszy? jeeej życie staje sie milsze :P

  2. Jestem leniwym człowiekiem więc niestety nawet marszu mi się nie chce :D

  3. Nie zapominajmy o wodzie! prawidłowe nawodnienie organizmu jest najważniejsze !

  4. Fakt, prawidłowe nawadnianie organizmu to podstawa !

Pozostaw odpowiedź

ZAPRZYJAŹNIONE SERWISY:

logo pillsrank logo suplementy onlineintymnosclogo spirulinasjsj13