eşya depolamaevden eve nakliyat

Komosa ryżowa – ryż peruwiański, quinoa

komosaKomosa ryżowa quinoa pochodzi z Ameryki Południowej. Była głównym pokarmem Inków. Ameryka Południowa uprawia ją od 5 tysięcy lat. Dzięki walorom smakowym i bogactwu witamin i minerałów, discount także i Europa zaczyna doceniać tą roślinę.

Komosa quinoa

Komosa ryżowa jest jednym z najbardziej zdrowych i korzystnych produktów dla naszego organizmu. Owoce komosy ryżowej zawierają skrobię, białko i sporą ilość kawasów tłuszczowych nienasyconych. Poza tymi składnikami bogata jest w dużą zawartość fosforu,  wapnia, żelaza i witaminy E oraz C. Komosa bogata jest w błonnik, miedź, cynk i magnez oraz w sole mineralne.

Przeczytaj także: Tabletki zielona kawa opinie i działanie

Komosa ryżowa właściwości

Quinoa jest bogatym źródłem flawonoidów, czyli przeciwutleniaczy. Działa antyoksydacyjnie, rozkurczowo, przeciwzapalnie i przeciwalergicznie. Regularne spożywanie komosy ryżowej zmniejsza ryzyko zachorowań na cukrzycę i chorób układu wieńcowego. Jest lekkostrawna i wskazana w okresie laktacji, ponieważ wspomaga produkcję pokarmu matkom karmiącym piersią. Jest produktem bezglutenowym i nieuczulającym więc jak najbardziej wskazanym w diecie niemowląt i dzieci. Posiada również właściwości rozgrzewające organizm i wzmacniające jego odporność. Wysoka zawartość białka i błonnika stawia ją na czele produktów dla osób, które walczą z nadwagą bądź chcą zrzucić tylko kilka zbędnych.

Przeczytaj także: Skrzyp polny – właściwości i działanie

Komosa ryżowa w diecie

Zastosowanie w kuchni komosy ryżowej jest bardzo szerokie. Delikatny orzechowy smak, daje możliwość łączenia z wieloma daniami. Stosuje się ją zarówno surową w postaci kiełków jak i przetworzoną. Jest idealnym dodatkiem do sałatek, zup, sosów, zapiekanek, kotletów czy deserów. Przez dietetyków polecana jest jako baza do kaszek dziecięcych. Przetwarzana jest na mąkę, mleko, płatki, chrupie pieczywo jak również na bezglutenowy makaron czy ciasteczka.

Komosa ryżowa przygotowanie

Ziarna komosy ryżowej płuczemy dwa lub trzy razy, do momentu aż woda nie będzie się pieniła. Gotujemy w stosunku 1:2 ( szklanka ziaren = dwie szklanki wody ). Solimy pod koniec gotowania. Przez 3 dni można przechowywać uparowane ziarna w lodówce i stosować jako dodatek do szybkich dań.

5 Komentarze
  1. Komosa jadalna? Wtf?

  2. Artykuł ciekawy, ale ja nie jadam żadnej kaszy czy ryżu. Po prostu ich nie znoszę. Zresztą, makaronów też nie przyjmuję. Do sosu czy gulaszu koniecznie musi być ziemniak a nie jakieś ziarno

  3. Koleżanka robiła sałatkę z młodej komosy, ale chyba nie tej samej o której jest artykuł. Po prostu zerwała ją z pola, gdzie uznawana jest za ziele. A może to ta sama a ja się mylę?

    • I ja robię sałatkę z takiej właśnie komosy, tzn z jej młodych listków. Nigdy nie czekam aż mi się rozpleni w ogródku i urośnie do dorosłej postaci. Ale może to ta sama i warto poczekać na ziarna? Chętnie bym spróbowała właśnie w postaci dodatku do sosu zamiast ryżu

  4. Komosa kojarzy mi się tylko i wyłącznie z zielem opornym na wyplewienie z ogródka. Walczę z nią non stop i nie zamierzam przestać jej tępić

Pozostaw odpowiedź

ZAPRZYJAŹNIONE SERWISY:

logo pillsrank logo suplementy onlineintymnosclogo spirulinasjsj13