eşya depolamaevden eve nakliyat

Jak poprawić kondycję organizmu na wiosnę i pokonać wiosenne przesilenie

wiosWiele osób cierpi na wiosenne przesilenie. Senność lub bezsenność, here rozdrażnienie, pobudzenie apetytu lub jego brak, stres to tylko niektóre objawy przemęczenia z jakim mamy styczność na przednówku. Jak radośnie przywitać wiosnę nie ulegając przesileniu?

Pod koniec zimy, organizm czuje się ociężały, senny, leniwy. Występują kłopoty z koncentracją i pamięcią. Ciągłe przemęczenie wpływa na jakość naszego życia. Jednoczesna notoryczna senność i problemy z zasypianiem wieczorem, wzmożony apetyt lub jego brak, bóle głowy to wszystko to nic innego jak objawy przesilenia wiosennego.

Częstą reakcją organizmu na zmianę pogody i ciągłe jej wahania jest stres. Dla jednych stres jest czynnikiem motywującym do działania u innych wywołuje załamanie nerwowe. Wspólnym mianownikiem jest obniżenie odporności organizmu jaka występuje przy długotrwałym stresie. Może powodować choroby serca, nadciśnienie i niekiedy choroby nowotworowe.

Zmęczenie wiosenne spowodowane brakiem aktywności zimą i stresem związanym z gwałtownymi zmianami pogody, bardzo łatwo zniwelować domowymi sposobami.

Przeczytaj także: Jak poradzić sobie ze zmęczeniem?

Wspomaganie organizmu z walką z przesileniem wiosennym powinniśmy zacząć od wprowadzenia większej dawki ruchu. Końcówka zimy sprzyja na kilkunastominutowe spacery. W domu także możemy wprowadzić plan ćwiczeń. Znalezienie 15 minut w ciągu dnia nie powinno nikomu sprawić trudności.

Telewizje śniadaniowe codziennie rano oferują krótki trening prowadzony przez instruktora fitnessu. W sieci również możemy odszukać takie krótkie instrukcje. A 15 minut dziennie już wprowadza odpowiednie zmiany w rytuale dnia. Kolejnym krokiem do likwidacji przemęczenia jakie towarzyszy nam wraz z nadejściem wiosny, jest zmiana pożywienia.

Zimą stawiamy na potrawy sycące. Teraz nasza dieta powinna być bogata w pieczywo ziarniste, ryż, fasolę, otręby, kasze i świeże owoce i warzywa. Aby wzmocnić odporność organizmu i zwiększyć jego wydajność zalecane są dwa ząbki czosnku dziennie ewentualnie ich zamiennik w tabletkach.

Zobacz także: Witaminy na wzmocnienie i odporność organizmu

Jednym ze sposobów na dowitaminizowanie organizmu jest uprawa rzeżuchy. Rzeżucha w Polsce, jest przede wszystkim siana przed Wielkanocą i służy do ozdoby stołu. To błąd. Jej młode listki są bogate w witaminy: B1, B2, C, E i K. Rzeżucha jest źródłem związków mineralnych, beta-karotenu, wapnia, magnezu, siarki i żelaza. Jej spożywanie zwiększa wydzielanie soku trawiennego, żółci oraz moczu, co usprawnia metabolizm i usuwanie toksyn z organizmu.

Stosowana jest nie tylko do kanapek ale jako dodatek do zup, sosów, ryb i dań mięsnych. Jej uprawa jest bardzo prosta. Wystarczy zmoczyć ligninę umieszczoną na płaskim talerzu i wysiać na nią nasiona rzeżuchy. Po 7-10 dniach listki są gotowe do spożycia.

Na zmęczenie wiosenne pomagają kuracje naturalne, które opierają się o aromaterapię. Bardzo łatwym zabiegiem jest zwilżenie chusteczki olejkiem lawendowym, z tymianku lub szałwi i kilkakrotne wdychanie wciągu dnia aromatu. Te olejki łagodzą napięcie nerwowe, likwidują zmęczenie i stymulują krążenie krwi. Takie właściwości ma również świeża skórka pomarańczy. W ciągu dnia, należy kilkakrotnie ściskać skórkę aby zapach pomarańczy unosił się w powietrzu.

Objawy przesilenia wiosennego zmniejszymy popijając wywary z ziół. Przed snem zaleca się wypicie naparu z melisy z dodatkiem miodu. Ułatwi to zasypianie. Melisa z owocami głogu uspokaja, dodaje sił i pozwala zachować jasność umysłu. Natomiast melisa z owocami czarnej porzeczki łagodzi rozdrażnienie organizmu. Innym polecanym napojem jest kawa z kardamonem. Słodzona miodem bardzo pobudza do działania.

Aby zmęczenie wiosenne nie zdominowało naszego życia, zastosowanie tych prostych porad przyniesie nam spokój i łagodne przejście przez przesilenie. Aktywność fizyczna, zdrowa dieta, odpowiednia ilość snu i naturalne napary na zmęczenie pokonają naszą niemoc w zarodku. A wiosnę powitamy w skowronkach a nie ospali jak niedźwiedzie i susły.

3 Komentarze
  1. rozdrażnienie senność i jedzenie wszystkiego co wpadnie w ręce skąd ja to znam?

  2. bardzo fajny serwis. zajrzałam tu przypadkiem, ale chyba będę częściej odwiedzać. pozdrawiam

Pozostaw odpowiedź

ZAPRZYJAŹNIONE SERWISY:

logo pillsrank logo suplementy onlineintymnosclogo spirulinasjsj13